Regler 2019
Rex Cykler
Buwi Grafisk


Cuppen er kun for klubbernes medlemmer.


Løbsledelsen:


Bo Lyngbye


Michael Nielsen




HUSK AT CYKELHJELM ER PÅBUDT, TRI-STYR (undtagen i enkeltstart og holdløbet) MÅ IKKE VÆRE MONTERET PÅ CYKLEN.


Deltagelse på eget ansvar.


For at kunne deltage i sommercuppen, skal man være fyldt 16 år.


Dispensation for deltagelse af ryttere under 16 år skal indsendes til løbsledelsen.



Gruppeinddeling: (ingen herre A ryttere har adgang til Cuppen, dame A ryttere må gerne deltage i gruppe 1 og 2)


Delt op i 5 Grupper:


Gruppe 1: GUL FARVE. Licensryttere B, C, H-40, junior, U17 øvede og de bedste motionister.


Gruppe 2 A: BLÅ FARVE. Supermotionister med løbs erfaring og licensryttere D, H-50, U17 nybegynder (hastighed 38-39 km/t).


Gruppe 2 B: GRÅ FARVE. Supermotionister med løbs erfaring og licensryttere D, H-50 (hastighed 38-39 km/t)


Gruppe 3 A:  RØD FARVE. Motionister med løbs erfaring. (hastighed 36-37 km/t)


Gruppe 3 B: Grøn FARVE. Motionister med løbs erfaring. (hastighed 36-37 km/t)


Gruppe 4: HVID FARVE. Motionister (hastighed 34-36 km/t)


Gruppe 5: VIOLET FARVE. Motionister (hastighed 32 – 35 km/t)



I tvivls tilfælles afgør løbsledelsen suverænt, i hvilken klasse deltagerne tilhører også hvis der skal rykkes op og ned i løbet af sæsonen. 


Får en rytter A licens i løbet af sæsonen, er det løbsledelsen der vurdere om rytteren må fuldføre sommercuppen.


Det er klubbens kontakt person, der er forpligtet til at oplyse sommercuppens ledelse om denne ændring.


Endelig klasse inddeling, afgøres når antallet af klubbernes forhånds tilmeldinger er indkommet, på mail til Michael: mn1952@gmail.com



Løbene:

Alle afdelinger afvikles som linje løb (undtagen en afd. som er en enkeltstart). Gruppe 1 og 2 kører samme antal omgange.


Gruppe 3 og 4 kører en omgang mindre.


Gruppe 5 to omgange mindre.


Afdelingerne og ruterne er på forhånd anmeldt via hjemmesiden, inklusive oplysninger om det antal omgange som skal gennemkøres.


Rullesten er fejet i sving. Tydelig afmærkning med pil ved alle sving og suppleret med levende poster med gule veste og flag. Alle felter ledsages af følge motorcykel (marshalls) og der vil blive sat ekstra motorcykel ind, hvor der kan være et konkret behov.



Holdløbet:

Afviklet med 5 mænd/damer, hvor det er 3. person der tæller.


Det er frit hvor mange hold klubberne stiller med i hver gruppe, hvor holdene fra gruppe 1 – 5, gerne må have både mænd og damer med, i gruppe 2 og gruppe 3, køres der ikke med A og B gruppe..


Hvis det ikke er muligt for en klub at kunne stille med fuldt hold i en gruppe, må de gerne benytte en fra en lavere gruppe.


Hvis der er klubber som ikke har deltager nok i en gruppe til at stille hold, må de gerne samarbejde med en anden klub.


Løbet afvikles på en rundstrækning der er 23,9 km og gennemkøres 2 gange.


Der bruges ikke chip og jeres start nr til linieløene som I har fået tildelt, skal ikke bruges på dagen, der vil være et låne nr. til hver deltagerne i grupperne.


Holdene får placeringer og point efter manuel tidstagning.


Det er tilladt at køre med tristyr og fantomdragt der ikke er i klubbens farver.


Hvis der bliver ændret navn på deltager på løbsdagen, skal det oplyset til løbsledelsen


Der gives 5 point for at stille op og gennemfører.


1. plads  25 point.

2, plads  20 point.

3. plads  15 point.

4. plads  10 point.

5. plads    5 point.



Tilmelding:

Klubben vælger de ryttere som der skal deltage.


Løbene er anmeldt til politiet, færdselsreglerne skal overholdes, hvis der er grove overtrædelser som f.eks. overskridelse af spærrelinien på bakker og i sving, vil det medføre diskvalifikation af den/de pågældende ryttere og karantæne for den efterfølgende afdeling.


Benyttet viftekørsel, skal rytterne altid holde sig i vejens højre vognbane/kørebanehalvdel.   


I målområdet: Efter at man er kommet i mål, må målområdet ikke passeres, af hensyn til tids registrering og videooptagelse, samt må det heller ikke passeres under selve løbet.



Pointsystem :

Der køres i alt 8 afdelinger efter følgende pointsystem i hver klasse.



Alle 8 afdelinger tæller med i det samlede resultat.


1.  plads 35 point


2.  plads 30 point


3.  plads 25 point


4.  plads 20 point


5.  plads 18 point


6.  plads 16 point


7.  plads 14 point


8.  plads 13 point


9.  plads 12 point


10. plads 11 point


11. plads 10 point


12. plads   9 point


13. plads   8 point


14. plads   7 point


15. plads   6 point



Herefter alle øvrige gennemførende 5 point. Ved enkeltstart givers der yderligere + 5 point for alle


gennemførende.


Hvis en rytter bliver indhentet af sin egen gruppe med en omgang, bliver vedkommende taget ud af løbet, men får tildelt 5 point som gennemført, såfremt der køres færdigt, men blot en omgang mindre.


Når I bliver overhalet af en hurtig kørende gruppe, må I ikke sætte jer på hjul af denne gruppe og hvis i kommer til at køre med en langsommer gruppe, skal i blive bagerst i gruppen.


Rytterne får placeringer og point efter tiderne som måles af RunRaces. Der bliver målfotos af opløbet på målstregen.


I det samlede resultat er det antal point der tæller og afgørende for, hvem der bliver samlet vinder af REX Cykler Sommer Cup. Er der lige point mellem rytterne, er det antal 1. pladser, 2 pladser, 3 pladser OSV. der er afgørende.


Nr. 1, 2 og 3 fra gruppe 4, 3 og 2 bliver rykket en gruppe op,  i gruppe 5 vil nr. 1, 2 og 3 blive rykket en gruppe op, men ikke hvis de er +65 år, hvis de selv ønsker det, kan de godt blive rykket en gruppe op.




PROTEST:

Protest for placering kan nedlægges skriftligt eller på mail til løbsledelsen senest kl. 19,00 dagen efter løbet. Løbsledelsen gennemgår protesten og tager den endelige afgørelse. Denne afgørelse kan ikke appelleres.   


Start tidspunkt:

kl. 18.30 hver gang – undtagen 7. og 8. afdeling hvor start tidspunkt er kl. 17.30, holdløbet og enkelstarten starter kl. 18,00.


Efter sidste afdeling vil der være overrækkelse af præmier til nr. 1, 2 og 3 i hver gruppe og vinderne i holdløbet i hver gruppe, samt lidt og spise og drikke.



Tilmelding:

Pris for deltagelse Kr. 750,00,  uanset hvor mange afdelinger man deltager i.


Se hvordan I tilmelder jer under linket tilmelding på forsiden.



Placering af chip og nummer:

Der vil blive kørt med startnumre med farvekode. Et som placeres på ryggen og et som placeres på styret.


Pro  chippen monteres på højre side af forgaflen og der må ikke sidde andre chip på, da det kan forstyrre signalet og dermed registreringen.


Har man glemt sin chip, er det muligt at leje en chip ved målbilen (RunRaces), er der ikke chip monteret, bliver der ikke noteret nogen tid.


Har man mistet sin chip kan du kontakte RunRaces på deres hjemmeside www.runraces.dk


Man SKAL stille op i officiel klub tøj for den klub man tilhører, ellers bliver man diskvalificeret, på nær til enkeltstarten, hvor der gerne må køres i fantomdragt, som ikke er i klubbens farver


Det er ikke tilladt for en rytter, som ikke er tilmeldt sommercuppen, at køre rundt sammen med grupperne. De/den der ikke overholder dette, vil blive standset og bedt om at cykle et andet sted.




Hilsen


Bo og Michael


Nyheder


D. 22. august 2019


Nu blev det igen godt sommervejr og med en super god afvikling af sommercuppen 7. afdeling, godt styret af ACK og RCC.

Prostesttiden for resultater for denne afdeling, udløber fredag d. 23. august 2019 kl. 19:00


Midlertidig resultatliste


Ved løbet i går, var der en som styrtede i svinget Toppevadvej/Skovvangsvej og ramte en bil, der fik nogle ridser, det er ejeren selvfølgelig ked af, den person som ramte bilen, må meget gerne kontakte ejeren, som er :

David Bennetzen, tlf. 36937532, mail; david@biosa.dk


PÅ forhånd tak




D. 04. september 2018


Slutstillingen 2018


Billeder fra afslutning




Husk, denne regel:


Når I bliver overhalet af en hurtig kørende gruppe, må I ikke sætte jer på hjul af denne gruppe og hvis i kommer til at køre med en langsommer gruppe, skal i blive bagerst i gruppen




















Sommercup.dk - Copyright 2015